Welke diensten zijn inbegrepen in de maximale dagprijs die woonvoorranggerechtigde aandeelhouders betalen?

In de dagprijs zijn de vaste diensten inbegrepen:

  • de oproepmogelijkheid tot hulpverlening 24 uren op 24 ;
  • de reiniging van de buitenkant van het gebouw (gevels, ramen, daken) en van de gemeenschappelijke ruimten (inkom, gangen, trappen, lift, wasserette, ontspanningsruimte, enz) binnen het gebouw;
  • het onderhoud van de technische installaties en de beplantingen ;
  • de brandverzekering van het volledige serviceflatgebouw (niet de inboedel);
  • de aansluiting op de nutsvoorzieningen, behalve telefoon/tv.

De facultatieve diensten die ook dienen aangeboden te worden door de uitbater zijn niet inbegrepen en worden afzonderlijk en volgens levering en toepasselijke prijsberekening aan de bewoners worden doorgerekend:

  • een (warme) maaltijd per dag;
  • de brandverzekering van de inboedel van de serviceflats;
  • poetsdienst;
  • organisatie tijdelijke verpleging aan huis, gezins- en bejaardenhulp, en paramedische verzorging.

De reële dagprijs kan ook nog andere diensten bevatten, bv. waterverbruik, welke kost dan door de woonvoorranggerechtigde afzonderlijk dient betaald te worden.