Welke diensten zijn inbegrepen in de maximale dagprijs die woonvoorranggerechtigde aandeelhouders betalen?
In de dagprijs zijn de vaste diensten inbegrepen:
- de oproepmogelijkheid tot hulpverlening 24 uren op 24 ;
- de reiniging van de buitenkant van het gebouw (gevels, ramen, daken) en van de gemeenschappelijke ruimten (inkom, gangen, trappen, lift, wasserette, ontspanningsruimte, enz) binnen het gebouw;
- het onderhoud van de technische installaties en de beplantingen ;
- de brandverzekering van het volledige serviceflatgebouw (niet de inboedel);
- de aansluiting op de nutsvoorzieningen, behalve telefoon/tv.
De facultatieve diensten die ook dienen aangeboden te worden door de uitbater zijn niet inbegrepen en worden afzonderlijk en volgens levering en toepasselijke prijsberekening aan de bewoners worden doorgerekend:
- een (warme) maaltijd per dag;
- de brandverzekering van de inboedel van de serviceflats;
- poetsdienst;
- organisatie tijdelijke verpleging aan huis, gezins- en bejaardenhulp, en paramedische verzorging.
De reële dagprijs kan ook nog andere diensten bevatten, bv. waterverbruik, welke kost dan door de woonvoorranggerechtigde afzonderlijk dient betaald te worden.